16 mei 2006

Manic Monday

Manic Monday, maar dan op dinsdag:

In welke stad of gemeente woon je?
Kapellen (Antwerpen)
Woon je er graag? Waarom wel of niet?
Ja, want ik ben thuis geboren en euh, “dat schept een band”. Stiekem hoop ik dat hier binnen 100 jaar een bordje aan de gevel hangt met het opschrift “geboortehuis van …”, maar daar zullen we wellicht eerst een wereldschokkende prestatie voor moeten neerzetten. (Watermannen veranderen de wereld, wordt toch gezegd?)
Anderzijds heb ik me altijd voorgenomen vóór mijn 26ste het ouderlijke huis uit te zijn en kijk: al vier maanden over tijd. En dat jaar op kot er aftrekken telt uiteraard niet.
Kapellen heeft wel de rust die ik in de dagelijkse drukte van Antwerpen soms mis, al valt dat buiten de spits best wel mee.

Als je ooit zou verhuizen, naar waar dan het liefst?
Erg lang gaat dat dus niet meer duren. Sowieso een stad, wegens alles op loopafstand, een zegen voor wie afhankelijk is van het openbaar vervoer. Met Antwerpen ben ik het meest vertrouwd, maar Gent of Leuven hebben met hun mentaliteit een zeer sterke troef om me daarheen te lokken.

Wat is het mooiste plekje van je woonplaats?
Mooi in de zin van functioneel: een tot theaterzaal omgebouwd kerkje. Er kan amper 120 man binnen, maar het heeft iets kleins, fijns, intiems dat andere theaterzalen niet hebben.

Woont er een bekende vlaming in je buurt? Wie?
Vroeger vlak achter ons Pitti Polak, met repetitiekot en al. Maar ze zijn verhuisd; wij maakten thuis ook muziek, zonder repetitiekot.
En in vogelvlucht ligt op ongeveer 1km afstand de sjieke coté, alwaar dokter Bettens (yep, vandáár die puberale adoratie voor alles wat dochter- en zoonlief doen) en Rocco Granata vertoeven.
En Gertje van Samson en Gert heeft hier ook nog in de buurt gewoond, maar *roddelroddel* is verhuisd omdat hij geen bouwvergunning kreeg voor een zwembad.

Hier werd maar liefst 3 keer op gereageerd!

Op 16/5/06 23:38, schreef Anonymous Anoniem:

ik wil meer roddels! :-D

 
Op 17/5/06 13:37, schreef Anonymous Anoniem:

ik wil een zwembad ;o)

 
Op 17/5/06 18:34, schreef Blogger Lou:

@dramoghe: bouwvergunningen te krijg bij minster van ruimtelijke ordening Fientje Moerman!

@cutting bram: over Kapellen is alles gezegd denk ik ... over onze gemeenschappelijke virtuele leefomgeving valt anders nog wel een boekje open te doen (o;

 

Een reactie posten

<< Home