09 mei 2006

Marathongekte (bis)

“En hoe staat het ondertussen met het marathonproject?”, hoor ik u niet vragen. De beslissing om Koen Fillet achterna te hollen was enigszins overmoedig. (Koen Fillet is dan ook bijzonder goed bezig, hoed af!) Maar zoals dat met alles het geval is, ligt het bij mij niet aan het kunnen, maar aan de bereidheid om er mee bezig te zijn. De discipline, meneer. Eigenlijk is het gewoon geen prioriteit, want er dienen er zich momenteel genoeg andere aan.

En dus wordt het joggen “gereduceerd” tot ongeveer een halfuurtje, 2 à 3 keer per week. Zoals het altijd al geweest is dus. Na vanavond werden volgende vaststellingen gedaan:

  • De hartslagmeter werd een tijdje geleden in een hoekje gekeild en doet sindsdien geen dienst meer. Mijn hartslag kan mij namelijk geen meter schelen. Toch niet voor dat halfuurtje … tegen dat het voor echt is, wordt het ding wel weer tot de orde geroepen.

  • Vóór het joggen raak ik met gestrekte benen niet met mijn vingertoppen tot aan de tippen van mijn schoenen. Na het joggen is dat geen enkel probleem.

  • “Electricity” van OMD heeft het perfecte ritme om op te lopen (= beenlengte x aantal af te leggen km / bpm + lengte van het nummer). Ik zou dus eens op zoek moeten gaan naar meer nummers met hetzelfde aantal beats per minute. Ofwel “Electricity” op repeat zetten, een mens wordt daar goed gezind van. Of aan een dj vragen een mix te maken aan een constant tempo (is dat niet de specialiteit van dj’s?) en daar een mp3 van maken …

  • Een korte broek loopt makkelijker dan een lange.

  • Regenbuien voor het joggen zorgen voor aangenaam frisse lucht.

  • Regenbuien tijdens het joggen zorgen voor een natte outfit.
  • Hier werd maar liefst 2 keer op gereageerd!

    Op 9/5/06 23:45, schreef Anonymous Anoniem:

    Ik vind een half uur 3 keer per week ook al behoorlijk indrukwekkend..

     
    Op 10/5/06 10:30, schreef Blogger pierre du coin:

    Ik probeer ook af en toe te lopen. Ik probeer vanuit mijn zetel mij ook theoretisch voor te bereiden dus lees ik de nodige vakliteratuur, in casu runners. En wat stond daar in het nummer van mei: lopen bevordert de sexprestaties! Als dat geen motivatie is!!! Als u mij nu wil excuseren, ik ga lopen.

     

    Een reactie posten

    << Home