02 oktober 2006

Het magische 0110-effect

Het was schoon. Neen, niet het bij momenten erbarmelijke geluid. Wél Stef Kamil die éénmalig terug bij dEUS de longen uit z’n lijf schreeuwde tijdens “Suds & soda”. Zita Swoon die Hooverphonic, Axelle Red, Joost Zweegers en Admiral Freebee op het podium uitnodigden. Clouseau in’t kort en even krachtig. Free hugs van een Antwerpse meisjeschiro (of hadden deze heren zich vermomd?). Barman en Wauters die “België” van Het Goede Doel in een ontroerend duet zongen. De regen die iedereen hardnekkig trotseerde, de overvolle Gedempte Zuiderdokken én Waalse én Vlaamse kaai tijdens dEUS … maar niets van dat alles was zo schoon als het publiek.
We wisten van elkaar waarom we er waren. Geen geduw, geen getrek, excuses als we op elkaars tenen stonden, geen scheldpartijen, een schouderklopje en een vriendelijk woord om iemand makkelijker te passeren in die mensenzee. Nog nooit, op geen enkel festival of manifestatie zo’n voorbeeldige massa om me heen gehad. Een soort collectieve geborgenheid, nestwarmte XXL. Als het voor 1 dag kan op een plein in Antwerpen, waarom dan de rest van het jaar niet in de hele stad? Zullen we het eens proberen, vanaf …nu? Met de glimlach?

Hier werd maar liefst 8 keer op gereageerd!

Op 2/10/06 11:10, schreef Anonymous Anoniem:

zelfs in het stinkende brussel centraal was de sfeer goed. nooit gezien dat mensen met zo veel zo netjes op de trein stapten.

 
Op 2/10/06 11:22, schreef Anonymous Anoniem:

Wie weet :)

 
Op 2/10/06 13:43, schreef Anonymous Anoniem:

De sfeer in het publiek is mij ook erg opgevallen! Super ook hoe je met onbekenden kon samentroepen onder hun paraplu.. :o)

 
Op 2/10/06 14:20, schreef Anonymous Anoniem:

Nope, ik was het ook niet. ;-)

 
Op 2/10/06 16:10, schreef Blogger Lou:

@ dramoghe: f*cking paraplu's, ze belemmeren keihard het zicht op het podium!
Andere onverdraagzame gedachten heb ik, gehuld in mijn regenfrakske, gelukkig niet gehad (o;

 
Op 2/10/06 17:52, schreef Anonymous Anoniem:

@ lou: Feit! Maar ik had zonder paraplu's ook al niet echt een schitterend zicht.
kbenkik maar een kleintjen hé..

 
Op 3/10/06 15:47, schreef Anonymous Anoniem:

ik kom niet zoveel op festivals waar popgroepjes komen, dus ik kan iet vergelijken, maar ik vond dat de ambiance in Gent (want dar was ik) echt de amx was, heel gezellig iedereen blij, zingend en dansend in de regen, enthousiast roepend, en de ouwe madammekes zoals altijd duwend om u uit hun zicht te krijgen (anders duwen ze om van of op de bus of trein te geraken) :-)
best gezellig ik werd er zowaar ook happy van! :-)

 
Op 4/10/06 22:06, schreef Blogger Lou:

@ dramoghe: hoe, hebt gij dan geen lief met gigantische schouders en al?

 

Een reactie posten

<< Home