15 augustus 2006

Citaat

Een lesje in creatief schrijven. Regel één: gebruik geen puntkomma’s. Het zijn hermafrodiete travestieten zonder enige betekenis. Het enige wat je ermee doet is laten zien dat je hebt gestudeerd.

En ik bedenk nu ook dat er lezers zijn die niet weten of ik meen wat ik zeg of ik maar een grapje maak. Dus zal ik voortaan waarschuwen als ik maar een grapje maak.

Bijvoorbeeld: neem dienst bij de Nationale Garde of het Korps Mariniers en geef de wereld een lesje in democratie. Grapje.

We verwachten elk moment een aanval van Al-Qaida. Heb je een vlag, zwaai er dan mee. Daar schijnen ze voor op de loop te gaan. Grapje.

Kurt Vonnegut
, "Man Zonder Land" (2005)

Hier werd maar liefst 3 keer op gereageerd!

Op 15/8/06 13:38, schreef Anonymous Anoniem:

't Is net omdat een puntkomma vis noch vlees is dat ik ze adoreer.
Ze geven aan dat de zin eigenlijk eindigde maar toch nog niet helemaal; wat volgt is eraan gerelateerd maar kon evengoed in een gescheiden zin gestaan hebben.
Het gebruik ervan is gebonden aan een subjectiviteit die persoonlijkheid verleent aan de schrijver, een zekere "stijl".
Desalniettemin vind ik de gedachte van een puntkomma als hermafrodiet geniaal ;-)

 
Op 15/8/06 20:35, schreef Blogger ¨*+ m00nfl0wer +*¨:

je hebt ze nodig gewoon.
hoe kan je anders iemand virtueel verleiden en al?
;)

 
Op 16/8/06 13:42, schreef Anonymous Anoniem:

Ik denk dat veel hedendaagse wanhopigen heel erg geïnteresseerd zouden zijn in jouw "virtueel verleiden met de puntkomma/blink of an eye"-zelfhulptip :-)

 

Een reactie posten

<< Home