12 april 2006

Knack blogt

Knack blogt! Dat kwam hoofdredacteur Karl van den Broeck deze middag vertellen in Brussel Midi op StuBru. Van den Broeck is zoon van Walter en man van Astrid Wittebolle ... en dat is dan weer de meest oprecht-enthousiaste stem die ooit op StuBru te horen was én de madam die momenteel lollige tekstjes uit haar Turnhoutse duimen mag zuigen voor bij de site van de dag van De Morgen. EN één van de drijvende krachten achter Turnhoutblogt. Jawel, de dag dat ik er de tijd voor heb, richt ik garenti een Wittebolle-fanclub op. Misschien zit dat zIPt-certificaat er ook wel voor iets tussen, uit de tijd dat we bij Lewisiana nog connecties hadden met de waaslandwolf.

Maar Knack blogt dus, een beetje naar het model van De Standaard met een resem rubrieken om een hele dag zoet mee te zijn. En dan zou gans die blogverzameling nog maar een verlengstuk zijn van Knack. Hebben Knacklezers nog wel de tijd om iets anders te doen dan Knack te lezen, vraag ik mij dan af.

Anyhow, webgewijs moet er nog wat aan gesleuteld worden, en qua schrijfstijl zijn vergelijkingen met de parels van de grote Marc Mijlemans meestal uit den boze. Knack is dan ook Humo niet.

Maar wat in de cultuurblog Entr’akt uit het toetsenbord van theatermaker Roel Verniers klatert, is ontegensprekelijk heerlijke lectuur. Iets om met plezier uw dagindeling voor om te gooien. Verniers blijkt trouwens nog op reis te zijn geweest in Frankrijk met de geestelijke vaderen van het onvolprezen Martha!tentatief. Met de motto. De bende van Klein Jowanneke als het ware, dàt zou pas vuurwerk geven op tv … of in theater, of op tinternet. Ik wil maar zeggen: ga zeker eens kijken. Hier of hier.

Hier werd maar liefst 2 keer op gereageerd!

Op 16/4/06 12:07, schreef Anonymous Anoniem:

Mooie Weblog. Bezoek gerust ook eens mijn Weblog. Comments zijn altijd Welkom.

Greetz

 
Op 19/4/06 19:48, schreef Anonymous Anoniem:

helemaal akkoord. ik ben ook een grote fan van de stukjes van Roel Verniers. altijd recht voor de raap, daar hou ik van.

 

Een reactie posten

<< Home