26 maart 2006

leftlaughing Lou

Vraagje dat me al vaak is gesteld, dit keer door Cutting Bram op myspace:


Wat ik mij afvraag:
waarom zijn jouw smileys altijd omgekeerd?
En hoe doe je dan bvb deze: :-D


Ik heb daar al vanalles over gehoord, Bram. Sommigen beweren dat linkshandigen hun smileys (bewust of onbewust?) andersom typen, anderen zeggen dat voornamelijk mac-gebruikers dat doen. Wat er van waar is weet ik niet, maar bij mij is de reden (behalve linkshandigheid) gewoon: logica.

Doe de test. Stap op de eerste de beste boekenkast in je buurt af of ga desnoods eens in de bib kijken als je me niet gelooft: bij het merendeel van de boeken moet je je hoofd 90° CW (rechts) draaien om de titel/auteur te kunnen lezen die op de rug van van het boek wordt vermeld. En niet naar links. Daarom dus (o: en niet :-)
C'est simple comme bonjour.

Wat betreft de breedgebekte smiley ":-D": dat probleem stelt zich eigenlijk niet. Ik lach behoorlijk vaak in het echte leven, maar dat beperkt zich quasi altijd tot een euh ... minzame en charmante glimlach... Als het toch eens voorvalt dat ik achter mijn pc over de grond rol van het lachen, dan typ ik doorgaans gewoon "lfor" q:

Hier werd maar liefst 3 keer op gereageerd!

Op 26/3/06 19:52, schreef Anonymous Anoniem:

Een complete openbaring!
Dat van die mac-users moet een legende zijn, want ik ken meerdere mac-gebruikers die dat niet doen.
Met lefties heb ik weinig ervaring... :-)
Dat van die boeken is volledig de schuld van de uitgeverijen, dus jouw smileys zijn ook. vVoor de verandering: (o:

 
Op 28/3/06 00:00, schreef Anonymous Anoniem:

Hoe ik hier terecht kwam mag god weten.. maar het waren allicht lange omzwervingen! Echter geen nutteloze, want ik trok mijn ogen wel wijd open toen ik las dat de positionering van titels op boeken anders was dan mijn hersenen me oorspronkelijk wijsmaakten. Mijn boekenkennis is wellicht ook niet de allergrootste, dus vandaar de onwetendheid kuchkuch! Ik moet echter vaststellen dat het wel degelijk zo is EN ik vind het idioot. Ik draai mijn hoofd namelijk liever naar de andere kant, naar links toe ziet alles er zoveel mooier uit. Na deze enorm interessante bijdrage verlaat ik je stekje weer wat slimmer, waarvoor dank! *zwaai*

 
Op 28/3/06 22:11, schreef Anonymous Anoniem:

links draaien voelt nog steeds het beste aan.
maar wellicht is dat "vakmisvorming"

 

Een reactie posten

<< Home