17 april 2006

Sollicitatie


Geachte heer Mortier,

Deze middag ontving ik in mijn mailbox de nieuwsbrief van uw weekblad. Althans, het weekblad waar u in het colofon vermeld staat als “creatief directeur”. De creativiteit op uw redactie liet het voorbije paasweekend echter merkelijk wat te wensen over. Dat bewijst volgende afbeelding ter illustratie bij de spesjel van deze week m.b.t. de veiligheid in kerncentrales.


Het idee is zoals steeds uitstekend, maar de afwerking kan ongetwijfeld beter. Ik heb het dan bijvoorbeeld over de plotse kleurovergang in de lucht, rechts van het vlieguig. Om ronduit eerlijk met u te zijn: zelfs ik had dat beter gekund. Dat zou ik bij deze dan ook graag bewijzen.


Zoals u ziet heb ik rekening gehouden met uw wens om -zoals in het origineel- nog een stukje van het WTC zichtbaar te houden, al snap ik de bedoeling daar niet helemaal van. Maar goed, u bent de creatief directeur, niet ik.

Er zit echter nog iets niet helemaal snor in bovenstaande afbeelding: een beetje terrorist weet dat hij zijn vlieger niet tegen een koeltoren moet parkeren om stralend van geluk en energie het paradijs binnen te treden. Doel van de actie moet zijn: een kernreactor. Maar om op zulk een klein stulpje een boeing te mikken, volstaan een tiental vlieglessen met een Cezna in Florida natuurlijk niet. Neen, kerncentrales, dat vereist een heel andere aanpak. U hebt in uw spesjel hopelijk toch ook melding gemaakt van Het Gele Gevaar?


Mocht u dus nog iemand zoeken die overweg kan met Photoshop om de grafische afdeling van uw gerespecteerde weekblad te vervoegen: u weet mij te vinden? Ten slotte past op ieder potje een dekseltje, nietwaar.

Hoogachtend

Lou

Hier werd maar liefst 6 keer op gereageerd!

Op 18/4/06 17:05, schreef Anonymous Anoniem:

Zalig!!!

 
Op 19/4/06 19:08, schreef Blogger Ledoux:

Lou!

Absoluut off topic, thanks!
Tussen (pdw) en Pascale platel staan onder uw "graag gelezen" links, dat is nogal wat...

curtsey,

Ledoux

 
Op 19/4/06 22:40, schreef Anonymous Anoniem:

Whoehoew nice.. :D

 
Op 20/4/06 18:10, schreef Blogger freaq:

er had er hier ene duidelijk tijd over, deze week ;-)

but still: nice job! brilliant! ;-)

 
Op 21/4/06 12:53, schreef Blogger Lou:

Een halfuurke slechts, freaq (o;

 
Op 1/5/06 15:43, schreef Anonymous Anoniem:

Hah, toevallig geen reactie van Mr. Mortier gekregen? :-P

 

Een reactie posten

<< Home